« Home | Opa, Odio el Mundial de Futbol 2006 » | Leones » | Tomar el sol en la justa medida » | Canvio de look » | El nacionalismo y esas cosas » | Aparatos bucales » | Rookie » | Malabares » | Tocarse las pelotas, el deporte nacional » | Dieta sana »

domingo, junio 18, 2006

El nuevo Estatut


Habemus Estatut!

No es el Estatut que me gustaría.
A los catalanes siempre nos toman por tontos.
Siempre pagamos las incompetencias de nuestro presidente.
Para decirlo "clar i català": Una cosa es el victimismo y protección que se hace del catalán, y lo demás es el ataque recibido solo por unos papeles que ni a nosotros nos interesan, simplemente decimos que si para (como siempre) agachar la cabeza y no tener más complicaciones. Somos unos cagaos.

Como me decían, es el Estatut de 30m2.
El texto está en catalán, pero creo que se entiende...
Es un poquito radical, pero si mi amigo Quico me lo manda, es que debe ser bueno.


Fent i desfent, aprèn l’aprenent.

Vius en un pis petit, fosc i ple d’humitats. Vé un arquitecte, un
promotor, o qui sigui, i t’infla el cap dient que allò no és
manera de viure, que per salut física i mental, et convé un pis
espaiós, lluminós i eixut. I que te’l pots permetre, que ell te’l farà, i
patatim, i patatam. T’ho creus. Ho veus. T’escalfes i dius:
què carai, téns raó. Me’l mereixo, me’l puc permetre. Doncs som-hi.
Fes-me’l.

L’arquitecte triga dos anys a fer-te els plànols, perquè
s’ha de discutir tot, surten problemes, etcètera. Però al final
queden uns plànols que s’assemblen molt al què
t’havien promès. Fantàstic.
Endavant. Comencen les obres. Comencen les pegues. Al final,
no saps com, ni perquè, entre les xapusses del paleta, del lampista,
del guixaire i de l’etcètera, queda un pis petit, fosc i ple d’humitats.
Això si: nou de trinca.

Solució A: com que ja t’havies escalfat, dius que si, que
val, que pagues i te’l quedes. Total, és una mica millor que el que
ja tenies, i és nou.

Solució B: T’emprenyes, els dius el nom del porc a tots,
però pagues, te’l quedes i maleeixes el pis nou però petit, fosc
i humit,
cada dia que hi vius.

Solució C: t’emprenyes i dius: no és el què m’havieu promès.
Torneu-lo a fer, o arregleu-lo fins que quedi com als plànols. Que
per tenir això, ja estava bé com estava.

El cas de l’Estatut és el mateix. Ens escalfen el cap, ens
convencen que amb el què tenim no anem enlloc, que ens cal solucionar
urgentment el finançament, la gestió dels aeroports i el
reconeixement nacional, que són tres vergonyes que no es poden
aguantar més, i després de dos anys de treballar-hi surt una
cosa força arreglada que és l’Estatut del 30 de setembre. Els
plànols de la casa.
Fins aquí, fantàstic.

Comencen les obres i comencen les retallades. Ni finançament, ni
aeroports, ni reconeixement nacional. Això si, hi ha excuses
per tot i insisteixen que la feina està molt ben
feta i que el text, com a mínim, és nou.

Tenim tres opcions.

Opció A: votar que si, perquè s’acabi el mareig.
Opció B: votar nul, que és com votar que si, però amb pataleta.
Opció C: votar que no, i que hi tornin fins que surti tal
com estava als plànols. I no cal que tornin a fer-lo de cap i de nou:
el del 30 de setembre ja està prou bé. Els plànols ja ens agradaven.
El què cal és que el tornin a negociar amb en Zapatero, i aquest
cop sense deixar-se afaitar.

Que això vol dir que ens podem quedar sense el pis nou, encara que
sigui humit, petit i fosc, i ens haurem de conformar amb el
pis vell, humit, petit i fosc?
Doncs ens hi quedem una temporada més.

Però com a mínim, ens queda el cuquet, les ganes i els estalvis
per fer-nos un pis nou. I ja hi haurà qui tindrà cuques, ganes i
ofici per fer-nos-el. Fins que sigui lluminós, espaiós i eixut.
Encara que haguem de canviar cinquanta vegades d’arquitecte, de
lampista, de guixaire i de manobres.

I ells que diguin el què vulguin. Però no oblidem mai que
els polítics són els paletes, manobres i lampistes a qui
encarreguem la feina, però que la casa és nostra.


Jaume Esquius. Guionista.
Jaumesquius@yahoo.com


PD: Elecciones anticipadas, pero YAAA!! Mas al paredón! Maragall a la calle! Arrgg!! Quico for president!!


AUDIO: Sopa de Cabra - Mai trobarás.mp3 No me gusta el grupo, me encanta la letra

12 Comentarios:

Anonymous Anónimo said...

Yo si te soi sincero al final con el cansancio y todo ni he pensado en que era hoy el referendum...
Me averguenzo de mi mismo :/

11:04 p. m.  
Blogger ToNee said...

un mundo ideal seria un mundo sin politicos...y sin dinero...y sin petroleo... pero eso, solo existe en mi mente. feliz domingo...feliz semana

11:30 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

Pues yo la verdad he pasado olímpicamente... Tenía cosas más importantes que hacer, como por ejemplo pegarme casi tres horas jugando al FEAR.

Si, lo sé, soy un enfermo.

12:01 a. m.  
Blogger AntónCampos said...

a pesar de todo...
enhorabuena por el nou estatut :)
un saludo

12:04 a. m.  
Blogger Saltasetas said...

Lo más triste es que la frase tiene razón:
"Tenemos los politicos que nos merecemos".
Sí, estoy de acuerdo que una minoría estamos en desacuerdo con lo que ellos deciden, pero si aceptamos el juego, perdemos por goleada (joder, referecias futbolísticas y eso que lo odio). Si tanta gente vota a esos, al final tienen lo que se merecen, y nosotros por no vivir en las repúblicas independientes (de verdad) de nuestras casas.

1:20 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Uff, más politiqueo. ¿En serio alguien se va a leer todo eso? :S
Sé que no te importará mi opinión, porque tan sólo es una opinión, pero al igual que eres libre, faltaría más, para escribir de lo que quieras en tu blog, yo también lo soy para decirte si una entrada me parece interesante o una bobada. Sin acritud, ¿eh? :)

1:24 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Creo que la entrada no es una bobada Benfraiboy; sobre todo si tienes en cuenta que este es el blog de una chica catalana y para los catalanes el estatuto es algo importante que esta pasando en su tierra. Otra cosa es que compartas la idiosincrasia de la politica catalana.

8:03 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Pues a mi el tema del estatut no es que me importara mucho (hace ya mucho tiempo que deje de leer sobre él, porque ya me cansaba), ya que al no vivir en Catalunya...

Pero me ha encantado la similitud que ha hecho el tal Quico. Muy bien expuesto.

En fin, no puedo opinar del tema estatut, porque no se como ha quedado al final, pero espero que no sea para mal.

9:32 a. m.  
Anonymous Anónimo said...

Pensar en independencia en la era de Europa y de la mezcla de culturas y razas me parece bastante racista por parte de los catalanes...

11:27 a. m.  
Blogger Adrià Vallès said...

Estoy del estatuto hasta el gorro. Ya hemos votado (o no), así que ya está.
Que no utilizen mas a los catalanes para ganar votos, unos que si gana el si, otros que si nadie lo quiere porque no lo han votado...si la gente no vota es porque está hasta el gorro de los politicos que tenemos.

Ya me he defogao xDD

Per cert, Polònia, ahir, genial.

12:02 p. m.  
Blogger Retube said...

Gina , creiste mal, YO no me entero de Papa xD

6:59 p. m.  
Anonymous Anónimo said...

jejeje Lo siento pero estoy de acuerdo con Triposo...

he intentado leer ese articulo en catalan pero no me fio de mi propia interpretacion.

Vamos que a la tercera frase me estaba aburriendo de lo que ponia (o yo creia entender) y paso de forzar mis neuronas... que las tengo justas. jaja


Esta es otra de las razones por las que creo que debo decirte... GRACIAS POR HACER TODA ESTA PAGINA EN CASTELLANO. SE QUE ME TIENES ENCUENTA :)

Un beso enorme, de esos de los que hacen ruido MUUUUUAC jeje

2:19 a. m.  

Publicar un comentario

<< Home